torsdag 14 februari 2019

Dejt med mig själv


Maken drog söderut i går. Han ska till Malmö, Berlin och Bäckaskogs slott i Kristianstad, och blir borta till söndag kväll.

Så jag stämde träff med mig själv ikväll.
Köpte hem ljusrosa, krispiga tulpaner, var på träning(som jag fick avbryta pga knä-värk) duschade, värmde fisksoppa, hällde upp ett glas vitt vin, tände stearinljus och njöt av tystnaden.
Som bara stördes av mina söta döttrar som skickade mess på mess och tyckte synd om mig som var ensam, medan dom själva var på pardejt, gulliga dom.
(Vilket absolut inte var något att tycka synd om, eftersom jag trivs alldeles utmärkt i mitt eget sällskap!)

Läste och begrundade Sofia Sievertsdotters ord;

Viktigast i livet? Kanske att regelbundet stämma träff med sig själv, så att man inte tappar kontakten med stjärnan inuti, som är menad att lysa för många!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar