måndag 18 februari 2019

Spread your wings and fly!


Jag cyklade genom Engelska Parken idag. Några plusgrader, slask och is, det gällde att parera cykeldäcken. Träden stod svarta mot den grå skyn och kajorna skränade på sitt karaktäristiska vis. Uppsala-ljud. Jag stannade upp och iakttog och tänkte. Ok, man kan antingen bli sittandes på en gren och grubbla och tycka synd om. Eller man kan sprida ut sina vingar, ta en flygtur och njuta av utsikten och att det bär. Lyfta blicken och se bortom.

Veckans horoskop låter också lovande; Fullmånen infaller i ditt kreativa, glada och livsbejakande 5:e hus. Den lättsinniga energin dominerar hela veckan. Du behöver pausa från vardagslivet, ha lite kul. Underbart flöde nu!

Jag har i alla fall väskan packad och i morgon styr jag min kosa mot Borås och yngsta dottern.
Återkommer söndag.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar