tisdag 26 februari 2019

Jag väljer att blunda......


I badrummet står en personvåg som har saknat batterier ett längre tag.
Nu har maken bytt batteri.
Jag ställde mig på vågen i går morse, efter att två par av mina jeans i garderoben knappt gick att knäppa igen om höfterna.
Hade inga problem med att hålla mig för skratt, kan jag säga.
De fem kilon jag tappade för precis ett år sedan, i samband med influensan, har jag nu återfått + ett extra.
Det var väl rysligt onödigt!!
Men som min gamla farmor lär ha sagt (hon var liten och rund och älskade att laga mat) -"Jag har själv tugga te´t" (jag har själv tugga mig till det).
Sen bryr jag mig väl inte så mycket om antal kilon, men när det börjar kännas på kläderna är det inte roligt alls. Mina två par jeans har jag lagt undan långt in i garderoben, jag har svårt för när magvolangerna kryper över byxkanten.

Och vad tänker jag göra åt det?

Ikväll bakade jag en mazarinkaka.....

Jag blundar ett tag till, och läser Sofia Sievertsdotters ord på instagram ikväll;

Varje dag förtjänar ett tack!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar