onsdag 13 februari 2019

Nu ska vi vara, nu ska vi vara snälla!


Det är vänliga veckan som pågår, och i morgon är det Alla hjärtans dag, så jag tycker bilden är passande!
Jag har förberett litegrann, skickat iväg några brev med små överraskningar och gjort ett par paket som ska överlämnas tillsammans med blommor och en lunch i morgon.
Det är roligt att ge. Behöver inte vara stora saker, huvudsaken det är välment, och gärna oväntat så att det blir just en trevlig överraskning eller uppmuntran när man inte förväntar sig det.

Min mamma var bra på det. Hon kunde komma cyklandes med något hon bakat, eller så kom hon hit och tog hand om min mangeltvätt när jag hade barnen små. Hon köpte blommor eller trisslotter, hon stickade raggsockar eller kom med små egentillverkade kurbitsmålningar i form av kort eller tavlor.

Här är jag och mamma på Alla hjärtans dag 2010, den sista hon fick uppleva.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar