torsdag 30 november 2017

Nu släpper vi loss det röda!!



Med tanke på allt vad den röda färgen symboliserar, så är det väl inte så konstigt att jag älskar den färgen!
Jag menar, vem behöver inte lite energi och vitalitet, styrka  och kärlek så här års?!??

Det är första december i morgon, och ikväll har jag tagit fram alla jultextilier. Stänkt med lavendelvatten och strukit slätt. Jag hann putsa fönstren i morse och har nu ikväll satt upp röda gardiner i kök och vardagsrum. På fönsterbräden ligger virkade, röda löpare. Fler dukar ska upp runt om i huset efter veckostädningen på lördag. Jag ska inhandla ilexbär, julstjärnor och amaryllisar.
Det ska vara rött, rött, rött. I massor!
Från och med i morgon och till den sista januari!

Därefter går vi tillbaka till det vinterbleka ljuset och börjar längta efter våren. Då blir det gråblått och vitt. Kanske en och annan blekrosa eller ljusgul tulpan också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar