söndag 12 november 2017

Låt oss ta tillvara tiden!


I dag har vi firat min bror som fyllt 75 år! Han bor i Västerås, men han och hans fru tog bussen hit till Uppsala och så bjöd han på finmiddag på restaurang Stationen. Riktigt lyxigt och mysigt sätt att få avsluta helgen! Tur att maken och jag cyklade hem så att man fick röra lite på sig efter den brakmåltiden!!
Det är så trivsamt att få träffas, blir tyvärr alltför sällan.
Vi skojade om att detta får bli en tradition för den som fyller 75, och då blir det ensamt och billigt för mig.....
En hundradels sekund tänkte jag på och undrade om våra fyra barn kommer att sitta på samma sätt runt ett restaurangbord tillsammans, när dom turas om att fira 75......

Tiden, den tiden som är så försvinnande kort och ynklig. Och som vi aldrig vet hur länge vi får ha.

Men nu är vår tid, och den är det enda vi vet något om. Så låt oss ta tillvara den innan det är försent!

Min käre bror hade avsagt sig presenter, men jag kunde inte låta bli att ge honom något litet och hemgjort. Eftersom han tycker om att baka matbröd, så fick det bli bakdukar med Ernst-citat, dock tror jag inte att han tycker så mycket om Ernst, men det får han ta!


Och med den varma känslan inom mig, kryper jag till sängs! Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar