måndag 20 november 2017

29 timmar i Göteborg!

Jag har haft en helt fantastiskt mysig helg tillsammans med mina döttrar!!
Här kommer lite bilder!

Blev mött vid Göteborgs centralstation lördag lunch, av båda mina flickor. Vi fick dock direkt gå och vinka av den äldsta vid spårvagnen, eftersom hon måste åka och jobba.
Yngsta dottern och jag  strosade runt på stan och kikade i kläd- och inredningsbutiker, jag har nästan glömt bort hur roligt det är att gå på stan, när man går tillsammans med sina döttrar. Jag ser plötsligt allt på ett annat sätt!

Sen blev jag bjuden på lunch på en liten, mysig asiatisk restaurang.
Gott, gott med dumplings och starka dipsåser!


Lite mer shopping och promenad innan det var dags för fika! Den allra godaste vaniljbullen och smörtoscakakan på ett julpyntat och hemtrevligt café.


I entrén till Liseberg blev vi varmt välkomnade av personalen...


...det är nämligen här äldsta dottern arbetar!


Liseberg hade bytt skepnad, sedan jag var där sist, en sommar för ganska många år sedan.
Dottern berättade att man haft ut 3 ton konstgjord snö i parken. Hur många lampor man satt upp vet jag inte, men det var minst sagt pampigt!




På isbanan uppfördes en fantastisk isbalett "Nötknäpparen"!



Efter tre timmar med jul, lämnade yngsta dottern och jag Liseberg och gick till Bergakungens filmstad där vi bokat biljetter till lite sommarkänsla med filmen All Inclusive. Den var riktigt rolig, och jag tänkte att vi var rätt målgrupp, eftersom jag snart ska fylla 60 och har två vuxna döttrar, precis som  i filmen. Vi konstaterade dock att där upphörde likheterna!


Efter filmen hann vi gå och äta grekiskt på en liten taverna, innan vi kunde möta upp äldsta dottern som gick av sitt arbetspass vid kl 22. Vi åkte spårvagn och buss hem till pojkvännen och vovvarna i lägenheten i Eriksberg.



Efter en, inte så lång, natt, skjutsade pojkvännen in oss till Hagabadet.
Här fick vi en underbar heldag tillsammans. Ansiktsbehandling till äldsta dottern, Hot Hatha-yoga för yngsta dottern och mig. Bastu och bad, relax och vegansk brunch.



Äldsta dottern kommer hata mig om hon ser att jag lagt ut denna bild, men förhoppningsvis ser hon det inte!

Helt rena, väldoftande och skönt relaxade  var det  tillslut dags att bege sig till centralstationen, där allt börjat 29 timmar tidigare!
Yngsta dottern och lilla vovven tog bussen till Borås, Äldsta dottern blev upphämtad i bil av pojkvännen och själv steg jag på tåget till Uppsala.



Jag är så tacksam över att ha dessa två döttrar som ger så mycket kärlek, och som jag har så roligt och mysigt tillsammans med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar