tisdag 28 november 2017

Ännu en dag med gummistövlar och regnställ......

Så bra att det regnar så mycket! Grundvattennivåerna behöver verkligen fyllas på!!

Så resonerar min positiva sida!

Sen finns det en annan sida i mig som längtar efter tjäle i jorden och rimfrost på träd och buskar-

Och så har vi den tredje sidan i mig, som är mäkta stolt över mig själv, att jag trotsat regnvädret, faktiskt klätt mig i regnställ och gummistövlar och promenerat!
När vovven anlände, förra tisdagkvällen, bestämde jag mig för att mäta alla promenadsträckor under en vecka, för att se hur långt det blev. Nu har jag räknat ihop det. Använder en app som heter "Runkeeper", den mäter hur långt man gått, hur lång tid man använt och hur många kalorier man gjort av med.
6,3 mil extra har jag promenerat denna vecka, tack vare vovven! Alltså i genomsnitt 9 km/dag. Så bra motion och så mycket frisk luft jag fått som bonus!


Gjorde en räkpasta till middag och när jag såg vinboxen i kylen och läste på etiketten, omvandlade jag vinet till D-vitamin, och så blev maken och jag berättigade till att inmundiga varsitt glas till middagen!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar