söndag 26 november 2017

Skogens skatter!

Idag har vi gått ut i skogen och hämtat skatter! Jag är så tacksam för allemansrätten!

Maken och jag har gått en rejäl skogspromenad med hunden idag!
Sen om det var "tillsammans" kan ju i och för sig diskuteras..... Konstant, gick han och vovven kanske 20-25 meter framför mig. Ibland kom jag ikapp, ifall vovven stannade till för att lukta på något eller kissa, men sen dröjde det inte länge förrän dom var före mig igen. Jag höll, helt enkelt, ett lägre tempo!

Jag hade med ryggsäck, plastpåsar och sekatör! Och vad för skatter kom vi då hem med?!

Enris, tallris, lingonris, blåbärsris, stensöta, mossor, lavar OCH höstkantareller!


Det smakade otroligt gott med smörstekta kantareller på knäckebröd, toppat med lite västerbottenost, efter den rejäla promenaden på 1,6 mil!


Och nu är adventskransen färdig till nästa helg!

Är det inte precis det här som man ska göra en söndag? Röra på sig utomhus. Få frisk luft och motion. För att sedan komma in och bada bastu och duscha. Och så till slut, avsluta med en god middag och vin!!

PS; jag måste bara tala om att tall- och en-riset inte togs från växande träd. Det är nämligen inte tillåtet i allemansrätten. Både tallen och enen var nerhuggna respektive avbrutna, och togs därifrån!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar