torsdag 2 november 2017

Present-bestyr

Det är roligt att ge gåvor, när man vet att det blir rätt.

Själva planerandet, att få till det där extra personliga till någon, det är det bästa. Jag ger gärna bort något jag gjort själv, då ger man liksom lite av sin tid till den andra, och det tycker jag känns fint. Kanske inte alla uppskattar det, men man måste ge med hjärtat, tänker jag. Tycker också om när man får till en "röd tråd" om man ger flera presenter, att det blir som ett tema.

Nu har jag plötsligt haft fyra födelsedagar att ordna med.
Två av dom (min äldste bror och min dotter) får delvis hemgjorda gåvor, därav allt broderande senaste tiden.
Min väninna i Norge pratade jag med nu ikväll och önskade trevlig resa. Hon ska snart fylla 60 år
och reser till Bali imorgon, tillsammans med sina två vuxna barn och deras partners.
Min gåva till henne kommer att ligga i brevlådan när hon kommer hem, den har varit lite besvärlig att få till, men nu hoppas jag det ska fungera.
På lördag fyller maken år. Har suttit och skrivit ett kort nu ikväll, men jag är tyvärr inte nöjd med mina gåvor i år. Ändå har jag köpt två saker som jag vet att han önskar sig, men det blev så opersonligt. Jag vet att han inte bryr sig, men JAG bryr mig. Har i alla fall förberett med mat- och vin-inköp idag, så där tror jag det ska bli bra. Och så skrev jag lite romantiskt på kortet att jag gör som Fred Åkerström så vackert sjunger;  Jag ger dig min morgon, jag ger dig min dag.

Men för att det inte skulle bli för sötsliskigt skrev jag också:




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar