fredag 17 november 2017

Varmt bad, kallt vin

Precis som förra hösten, har jag min svåraste klass, sista fredagslektionen. Där går tre elever som lockar fram min allra sämsta sida. Jag stålsätter mig inför varje pass, tänker att idag, idag ska dom inte få mig upprörd och frustrerad. Men efter varje pass så känner jag mig upprörd och frustrerad.

Därför är det skönt att direkt efter avslutat jobb gå på gympa och avreagera sig. Och direkt från gympan, cykla hem och tappa upp ett hett bad. Idag fyllde jag ett glas med kallt vitt vin och hade att läppja på medan badet pågick!

Det blir tidig kväll, eftersom väckarklockan imorgon bitti ringer redan klockan 04.30!

Har bara en sak till att säga! Det är en sorg, och den som är drabbad vet! Mina tankar är hos er!!


They say memories are golden
Well maybe it´s true
I never wanted memories
I only wanted you
One million times I needed you
a million times I cried
if love alone could have saved you
You never would have died
In life I loved you dearly
in death I love you still
 in my heart you hold a place
no one can ever fill
if tears could build a stairway
and heartache make a lane
I´d walk the path to heaven
and bring you back again.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar