lördag 25 november 2017

Gluwein, franska knutar och franskt vin....

En underbar, kravlös lördag! Efter frukost tog maken en långpromenad med vovven medan jag cyklade till blomsteraffären och inhandlade lite adventsblommor. Om en ynka vecka är det dags att fira första advent! 
 Därefter grottade jag ner mig i källaren med en gammal kjol som jag klippte till fem stycken julklapps-strumpor av. Lite applikationer och broderier på dessa så är dom redo att fyllas med julklappar och ges bort!

Eftermiddagen, innan yoga-passet, värmde jag lite Gluwein och broderade franska knutar för glatta livet!


Efter yogan blev det bastu!


Kvällens middag blev riktigt trevlig!
Jag hade köpt jordärtskockor. Bakade några och gjorde puré på resten. Jag kokade belugalinser i rödvin och blandade med parmesan och smör. Till detta blev det luffarbiff, av god kvalitet, endast lätt, lätt stekt.
Till detta ett franskt, strävt rödvin.
Alltså,  det var så gott!!

Tyvärr så börjar denna sköna lördag lida mot sitt slut.
De franska knutarna är inte klara, men både gluwein och franska vinet är sedan länge slut.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar