onsdag 31 augusti 2016

Redo för höst!

Det är den sista augusti och sommaren är definitivt slut. September är en höstmånad. Kanhända bjuder den på sol och värme och dagar av sommarkänsla, men det blir ändå höst. Punkt, slut!

Har haft elever i två veckor, men det känns som mycket längre eftersom det har varit väldigt intensivt så här i starten. Dock börjar rutinerna "sätta sig" och det känns rätt okej!
Snart är det rutiner här hemma också;
Jag har börjat planera min träning, testar olika pass och nya ledare, för att hitta det jag tycker bäst om.
Skriver matsedel igen och har hittat lämplig tid att veckohandla, att städa och tvätta.
Letar kulturaktiviteter och bokar in för att ha trevligheter att se fram emot.
Gräver i tyg- och garn-gömmor och smider planer för handarbetsprojekt.
Har satt surdegskultur för att komma igång med regelbundna brödbak.

Idag blev min poncho klar, så nu är jag också rustad för lite kyligare temperaturer.


På hösten är det också mysigt att alltid ha en bra bok på gång. Att läsa i badet eller att lägga sig extra tidigt för att läsa riktigt länge innan man somnar. Jag har en sån rolig bok på gång just nu. Nästan så att jag längtar till jag får gå och lägga mig!


Så nu är jag redo för tre månader höst!!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar