måndag 22 augusti 2016

Herrens vägar äro outgrundliga....



... för aldrig kunde jag väl tro, att jag, under min levnad, skulle komma att sy mens-skydd åt en hund!
Det är löpdags för lilla vovven och det köpta skyddet hade matte kastat för att det var så sunkigt. Ikväll tog jag mått och tillverkade ett nytt, av en huva från en kasserad tröja. Som ni kanske kan läsa ut av bilden, så är hon inte helt nöjd med passformen, men hon kanske vänjer sig. Vi vill i alla fall slippa få små blodspår över hela huset!



Nu är höst-terminen igång "på riktigt". Första hela veckan med lektioner startade idag - samtidigt med att sommaren tillfälligt återvänt. Sol och högsommartemperatur utomhus.
Jag låter särskolans elever tillverka kort som startarbete. Ett motiv ska ritas upp och överföras på kartong. Vattenfärg eller kritor till botten, och så en syl att göra hål med där det ska broderas.
Själv hade jag ett visst nöje av att göra inspirationsmaterialet igår eftermiddag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar