onsdag 17 augusti 2016

Inte bind- men bild-galen

Instagram och snapchat. Två ord som inte fanns för några år sedan, och nu tar det en rätt stor plats i mitt liv! Flera gånger om dagen går jag in och kollar. På instagram har jag 291 bilder utlagda sedan 4 år tillbaka och på snapchat lägger jag ut bilder eller filmer flera gånger i veckan. Det är ju så roligt med bilder, så jag kan inte låta bli!
Har alltid gillat foton. I bokhyllan står många album, och till vart och ett av barnen har jag tagit foton, satt in i album och skrivit till, från födsel till dom var ca 15 år. Tror nog att varje barn har 3 eller 4 album sprängfyllda med minnen.
Och tänk hur det var, man satte i en filmrulle i sin kamera och kunde knäppa 24 eller 36 foton. Sen skulle den lämnas in till en fotobutik och man fick vänta upp till en vecka på att få se bilderna.
Nu är det bara att ta fram telefonen, trycka hur många gånger som helst, se bilderna direkt och redigera

Här är två fina foton som kommit alldeles nyligen..

Mina fina döttrar, när den yngsta hälsade på sin storasyster i helgen.


Mina söta barnbarn, redigerade till små hundar, när yngsta dottern passade dom idag.

För att inte tala om den underbara lilla filmsnutten som sonhustrun skickade på mitt yngsta barnbarn, som skrattade så han kiknade.
Vem mår inte bra av att få sådana hälsningar mitt på blanka vardagen!??!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar