tisdag 23 augusti 2016

Omtumlande!

Yngsta dottern fick idag ett glädjande besked från Textilhögskolan i Borås!
Hon har kommit in och terminen börjar på måndag!
Hennes dag har varit minst sagt omtumlande. Först att ringa till sin chef och tala om läget. "Jag fick börja med att säga; nu kommer jag att börja grina", berättade hon. Men hon fick tummen upp av chefen, som tycker det är bra att hon utbildar sig och hälsade henne välkommen tillbaka på loven.
Pojkvännen blev glad för hennes skull, men ledsen för att hon ska flytta, "jag som bara är halv utan henne", kved han.
Hela dagen har hon suttit och letat runt på nätet efter bostad.
Jag har precis pratat i telefon med en kursare som har en son som studerat i Borås, för att eventuellt hitta någon kontakt. Maken ska imorgon ringa en patient som studerar där.
Vi kommer att få ligga i. På fredag ska maken och jag åka till Göteborg för att hjälpa äldsta dottern att flytta, nu får vi alltså även med oss yngsta dottern och ska försöka lösa hennes situation lite snabbt.
Så spännande och omtumlande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar