söndag 21 augusti 2016

Om att släppa taget och om att rasta hund i smoking

Hur kan det vara så svårt?
Jag har ju t om googlat på det och överallt står det att det ökar ens livsenergi!
Och jag menar, vem vill inte ha mer livsenergi??

Det handlar om att  släppa taget....
Ok, i mitt fall handlar det om så världsliga saker som prylar!
Kanske känns futtigt i sammanhanget, och är ett verkligt i-landsproblem, men ändå...

Maken fick för sig att städa källarförrådet idag!

Det behövs, för det är överfullt och väldigt rörigt. En blandning av verktyg, målarfärg, extrastolar, extrasängar, vaser, ljusstakar, sällskapsspel, wellpapp, silkespapper, inslagspapper, tomkartonger och snören (som är bra att ha när man ska slå in presenter), iläggsskivor till matbordet, tavlor och lampor som inte längre används osv.

Jag tror att det gick ganska bra för honom. Ända tills jag kom och la mig i!!

Nä, men dom där stolarna, ja dom är visserligen trasiga, men mamma har ju målat dom.
Ja, det är visserligen tre anslagstavlor, men i alla fall två är ju rätt fina.
Ok. ingen har legat i den där barnsängen på 20 år, men tänk om något barnbarn vill ha den.
Visst är det gamla plancher från 80-talet, men på sitt sätt unika och jag gillar dom.
Den där taklampan blev inte såld på blocket, men tänk om vi nu köper en sommarstuga, då skulle den vara perfekt.
Nej det där bakbordet får du inte slänga, det använder jag faktiskt. Ibland...

Maken såg mer och mer uppgiven ut.
Och det var då jag funderade på varför det är så svårt. Feng Shui kanske inte är min grej....

För övrigt kan jag inte få den underbara bilden bort från näthinnan!
Jag var barn- och hundvakt hos äldsta son med familj igår kväll-natt. Son och sonhustru var bjudna på bröllop.
När dom kom hem strax före klockan ett, stod sonen, lagom salongsberusad och vinglade lite i trapphallen, när sonhustrun räckte över koppel och hund och sa; -Du får gå ut med Massimo!
I sin fina smoking med handknuten fluga och blanka skor tog han hunden och lommade ut i augustimörkret.
Själv cyklade jag hem, med ett leende på läpparna!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar