tisdag 2 augusti 2016

Förgängligt, fördömt, förnuftigt!

Förgängligt och förtjusande;



Igår roade jag mig med att skörda kryddlandet. Hängde små knippen av kryddörter på tork, band väldoftande kransar och bakade små lavendelskorpor.
Trevlig sysselsättning om ni frågar mig!

Fördömt och för jäkligt;


Maken och jag skulle ta en cykelrunda i skogen och jag fick låna hans 28-växlade. Hade fått lite smak för dylik cykling då vi hyrde mountin-bike på Mallorca. Det slutade dock med en krasch. Jag skulle ändra växel i en uppförsbacke och det blev tvärstopp! Hela växelörat hade spruckit och hängde inkilat i en eker. Fick vackert promenera hem 6 km, släpandes på en trasig cykel. När jag någon timme senare kontaktade vår cykelreparatör och han konstaterade att cykeln bara var att skrota, så kändes det sådär, om ni frågar mig!

Förnuftigt och förståndigt;


Idag var vi på en sportaffär och maken köpte en ny cykel. Själv köpte jag min allra första cykelhjälm. När jag sa det till kassörskan utbrast hon; -Det var då på tiden.
Kändes också sådär, om ni frågar mig!


Om allt nu går som planerat blir det ett uppehåll i bloggandet några dagar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar