söndag 14 augusti 2016

There is no path to happiness, happiness is the path!

Jag kom ner till Södermanland mitt på dagen igår!
Solen sken och det var sensommarluft. Hela luften var fylld av blommande flox och solmogna plommon, när jag klev ur bilen på ladugårdsbacken!
Efter kaffe och bulle, gick jag och vovven en långpromenad, och jag fotade de gamla grusvägarna!





Så kom jag att tänka på ett Budda-citat. Rubriken!
Visst är det väl så!. Lyckan hittar vi inom oss, det är den som visar vägen. Det är inte vägen som leder till lyckan!
Och på den här platsen i världen, kan jag känna hur lätt det är att andas!
Jag avslutade min långpromenad med ett dopp i sjön Uren. På kvällen blev det älgfilé, ratatouille och rödvin vid köksbordet.


I morse smattrade regnet mot fönstret.


Lilla vovven låg kaxigt på kökssoffan, som egentligen är katternas plats, men dom skällde hon ut, så fort dom närmade sig. Hon fick känna sig stor och stark, för vi tordes inte släppa in kissarna. Dom hade säkert klöst ögonen ur lilla vovven,,,,,


Innan jag bilade mot Uppsala, tog jag ett sista dopp i sjön Uren. Blev det sommarens sista bad?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar