torsdag 1 september 2016

Hälso-nörd

Idag hämtade jag ut ett paket från Vitaminvaruhuset.  Behövde fylla på mitt förråd av vitaminer, mineraler och omega-3. Har också köpt en omgång detox-pulver, ska så småningom göra en liten "höstrensning".
Just nu äter jag D-vitamin med K2, omega 3 och 6-kapslar och så Magnesium. Äter också järntabletter eftersom jag lämnar blod.
Jag följer Holistics blogg och för ett par veckor sedan lyssnade jag på ett intressant avsnitt av "Maratonpodden".
Holistic har för övrigt ett jättesortiment av hälsokost. Finns många produkter som jag är frestad att testa. Det är ett svenskt företag som känns oerhört seriöst, dom har en bra blogg och en fin hemsida

http://www.holistic.se/

Dom har också mycket kurser och temadagar, men tyvärr är det mest för återförsäljare.

Självklart handlar hälsa inte bara om tillskott. Mat, motion och psyke, allt inverkar på vår hälsa.
Det är intressant och det finns mycket att lära.
Det finns också många olika åsikter och skolor. T ex så tycker maken och jag väldigt olika ....
Men jag tror vad jag tror och är lycklig på det!

Apropå hälsa, så kom Masersgårdens nya broschyr i brevlådan idag! Gissa vem som fick reslust!!

http://www.masesgarden.se/




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar