söndag 4 september 2016

Stockholm, stockholm stad i världen!

Det är härligt att ha så nära till Stockholm. Det är en fantastisk stad! Vacker och med så mycket aktiviteter att erbjuda!!
Igår förmiddag tog min syster och jag tåget dit och mötte upp svägerska och brorsdotter på det mysiga konditoriet Vetekatten.


Här startade vi vår "överraskningsdag", dvs presenten till min kära syster, som fyllde jämna år i somras!

På Regeringsgatan ligger Feet and Nails! En salong där vi fick sitta i de skönaste massagefåtöljer, sippa bubbel och få våra fötter ompysslade med fotbad, skrubbning, massage och lackning!


På lätta fötter skyndade vi mot Kornhamnstorg i Gamla Stan där starten av nästa överraskning skulle gå av stapeln;


Gå in och titta på länken. Kan varmt rekommendera denna aktivitet!!

Tapas

Kinesiskt


Ostron på ostronets dag!

I en fiskaffär


En gourmetvandring i Gamla Stans gränder med sju olika matstopp. Varierat, annorlunda och spännande. Gott, roligt och intressant. Inte bara mat utan även historik och kuriosa. I fyra timmar hade vi en guidad och supertrevlig eftermiddag! Fick bra tips på ställen som jag mer än gärna besöker igen. Och jag är sjukt sugen på att boka en Food Tour även på Söder!

Vi fortsatte kvällen på Gondolens vinbar innan vi strosade mot centralen och skildes åt. Syster och jag reste hem till Uppsala och svägerska och brorsdotter reste hem till Västerås.

Och jag är efter denna dag två erfarenheter rikare; Ostron och Råbiff!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar