torsdag 22 september 2016

Fira höstdagjämningen...

Jag kom just in från trädgården med en knippe persilja från kryddlandet. Den spanska bondsoppan puttrar på spisen, äppelkakan gräddar i ugnen, Norah Jones i högtalarna och ett glas rött.
Det är mitt "tröstvin"! Haft en dålig ryggdag idag, och jag blir så trött och less när det molar och värker hela tiden.
Fast lite svepskäl är det allt.... Att hälla upp ett glas vin och sätta på skön musik när jag lagar mat hör till njutningskontot! Helg som vardag. Sen tycker jag kanske att jag borde spara vin-drickat till helgen, och det är därför jag hittar på skäl.....
Kanske kan ett annat skäl vara att man firar höstdagjämningen?!

Ikväll väntas yngst dottern och hund hem! Nu får vi rå om dom i 1 1/2 vecka! Det blir riktigt trevligt! Jag har bäddat rent i hennes säng, tänt fönsterlampan och tagit in rosor från trädgården och pyntat.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar