onsdag 21 september 2016

Dagen idag....

Jag har mina "guld-dagar" på kylskåpet (urklippet från en tidning som svägerskan skickade mig). 
Den 19/9 stod;
Känn Pirret. För att känna lycka behöver du 3 saker; 1. Något att göra 2. Någon att älska 3. Något att se fram emot.
Check!
Den 21/9 stod;
Uppskatta det lilla. Hellre en vas med rosor på bordet än ett knippe diamanter runt halsen.
Tja, jag kan tycka att det räcker med en enda ros. Eller som i morse när jag kom på att jag börjar jobba klockan 9.30, och fick tid att sitta vid köksbordet och njuta en stor balja kaffe med mjölk, brodera och skriva. Det uppskattade jag väldigt mycket!

Jag börjar lite senare två dagar detta läsår. Stiger upp som vanligt vid 6.30 men kan njuta extra mycket av stillheten som är på morgonen. Ibland åker jag och simmar eller tar en stavgångspromenad, ibland lagar jag en extragod frukost och läser en bok, ibland handarbetar jag eller skriver, jag hinner sätta på en tvättmaskin eller plocka med krukväxterna. Det finns tusen saker att hitta på, och så har jag upptäckt att jag blir mer effektiv med saker när jag har en tid att passa.

Nu ska ja ta mig an denna onsdag som innebär lektioner, rastvaktande, arbetslagsmöte och elevvårdskonferens. Borde komma hem vid 17.20 och då tänkte jag springa ett varv med dammsugaren som uppvärmning till skivstångspass. Sen blir det varma mackor och te när jag kommer hem. Förhoppningsvis kryper jag isäng vid 22.30 och orkar läsa några kapitel ur min riktigt bra bok!
Önskar alla en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar