fredag 2 september 2016

Färganalys av mig själv

I morse plockade jag bort de mest somriga kläderna ur garderoben.
Det slog mig då att jag är en "färgperiodare". Kan det betyda något?
Jag har letat runt på nätet och hittat flera intressanta sidor om färgernas betydelse. Många olika sidor, men i stort sett så är beskrivningarna om färgerna o dess betydelse detsamma.

Så här är mitt liv;

16-20 år Rosa!
Kärlek, vänskap och medmänsklighet. 
Ja visst, det var då jag var som mest kär! Och hade en bästis!

20-26 år Blå!
Lycka, lugn men samtidigt med höga krav på sig själv.
O ja, gick lärarutbildningen, blev gravid för första gången, gifte mig.

26-40 år Brun
Organisationsförmåga, koncentration.!
Visst, det krävs både organisation och koncentration för att klara en familj med fyra barn och olika jobb.

40-56 år Marin och blå!
Trygg och säker, lugn och lycka.
Sant, ju äldre desto mer självsäker och trygg i att jag duger som jag är.

56- ? Turkos!
Tålamod, harmoni, balans.
Skrattretande sant! Jag känner mig balanserad och i harmoni med livet.

Rosa kläder har jag aldrig någonsin haft sedan jag var ung. Blått och brunt finns fortfarande i min garderob, bra basfärger. Turkos har jag fått en dragningskraft till sedan ett par år. Har köpt flera plagg i turkost och  målade väggen i köket i en fin turkos färg.

Spännande!
Nu är helgen här och i morgon bär det av på en överraskningsresa! Svägerska, brorsdotter och jag har planerat en heldag i Stockholm med min kära syster som fyllde jämnt i somras.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar