torsdag 15 september 2016

Mitt i månaden

Så här mitt i september fick jag ett brev från min gulliga svägerska. Hon hade skickat ett roligt urklipp från en tidning "Tio skäl att njuta av september" där står 10 dagar med "Viktigt på riktigt"-saker,
 1/9 Fråga dig själv; vad skulle du säga till tjugoåriga du om du hade chansen?
 Mitt svar är; Var rädd om kärleken! Var öppen och rak med vad du känner. Ut med språket, säj precis vad du tycker, inget kommer att hända, mer än att du är rakryggad och kan vara nöjd med dig själv. Du är vacker.

5/9 Krångla inte till det; det behövs 17 muskler för att le och 45 för att rynka pannan!

9/9 Skäm bort dig själv; sluta aldrig dansa!

12/9 Fånga fisken- och så var det ett fiskrecept som jag kan tänka mig att testa någon gång.

16/9 Var osocial; sjunk ner i en roman - läsande är lika nyttigt för sinnet som för kroppen.
Och den dagen är imorgon och det stämmer perfekt med min plan! Jag ska vara ensam hemma, dricka vin, äta räkor och läsa ur en ny bok jag lånade på biblioteket igår.

Sedan följer ytterligare fem dagar, men dom tänker jag återkomma till när det är dags!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar