lördag 17 september 2016

Slow down!


Jag hade massagetid i förmiddags. Det var alldeles för länge sedan sist, och det kändes. Stundvis var det nästan plågsamt! Bokade ny tid om 14 dagar, för att kompensera det långa uppehållet.
Därefter tog jag bilen för att lämna tillbaka en matta på Ikea. Den köptes till dotterns studentlägenhet, men var för liten och så visade det sig att äldsta dottern hade en större matta över i sin flytt som passade bra, så den här kunde lämnas tillbaka. När jag ändå var ute med bilen i den delen av stan, passade jag på att åka runt till de befintliga möbelaffärerna och titta igenom soffbords-sortimentet. Vårt soffbord är verkligen sunkigt, och skulle behöva bytas ut.
Det förvånade mig att så mycket folk var ute och handlade, trots det ljuvliga vädret.
Jag gav upp mitt letande och styrde kosan mot Ultuna, Ställde bilen och tog en promenad längs Linné-stigen ner till Fyrisån och bara satt och stirrade vid strandkanten en lång stund.



Vattnet låg stilla och det var sagolikt vackert. Det är något sinnligt med en blank vattenspegel!


Efter ett Flexpass på Friskis & Svettis, och en sväng till en jobbarkompis för att hämta äpplen åkte jag hem och planterade dagens blomsterinköp. Tyckte det blev välkomnande fint vid ytterdörren!

Dusch och matlagning och sen slog tröttheten till som en tyngd! Jag hade planerat att cykla ner på bio och se den franska filmen "Läkaren på landet". Men jag orkade bara inte. Det blev soffan och mitt korsstygnsbroderi ikväll igen.

Och det var gott nog.
Ibland är det bara Slow down som gäller!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar