lördag 19 december 2015

Satans julkorg...

....så messade jag min dotter idag! "Kan du köpa en trisslott när du är på stan (till Satans julkorg)".
Jag såg mitt misstag och rättade till det direkt. Det skulle stå Sarbans julkorg! Vår vaktmästare på skolan, jag har sytt en korg och köpte lite smått och gott att fylla den med, men glömde trisslotten.
Min mobil har en  s k stavningsfunktion, som "rättar till" ord. Ibland blir det väldigt tokigt.

Med min första mobil skickade jag ett förskräckligt sms till äldsta dottern som skulle ut och roa sig i tidiga tonåren. Jag skrev "Hoppas du får jättekuk ikväll"! Så skriver verkligen inte en mor till sin unga dotter! Naturligtvis menade jag jättekul!

Yngsta dottern är ute och roar sig ikväll, och jag ska inte skicka några sms till henne! Maken är i Malmö över helgen, så det är bara vovven och jag hemma. Vi tog just en kvällspromenad i blåst och många plusgrader. Någon vit jul kommer vi knappast att få, men jul blir det, oavsett väder.Och strax är vi en dag närmare, för klockan slår snart midnatt!
Godnatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar