söndag 20 december 2015

Fjärde advent

Efter frukost bestämde jag mig för att städa ur kylskåpet och kökslådorna. Hittade en ricottaost, med bästföredatum idag. Den var inhandlad som tillbehör till en lammragu, men hade glömts bort. I sådana lägen är nätet en verklig tillgång! Jag googlade helt enkelt på Ricottaost recept, och upp kom massor av godsaker.
Bestämde mig tillslut för blåbärsmuffins. Jag rörde ihop och gräddade, fortfarande med morgonrocken på, och fyra ljus i adventsstaken tända.

Här kommer länk till receptet;

Hovkonditorn: Blueberry-Ricotta Muffins: Att baka med ricotta ger ett gott och saftigt resultat! Blåbär tillsammans med ricotta är en fin kombo. To bake with ricotta gives a good ...

Söndagen fortsatte med diverse julpyssel, en skön skogspromenad med barnbarn och vovve samt middag, vin och samvaro med familjen samlad. Maken tillbaka från Malmö, dotter och pojkvän också på plats.
Imorgon är höstterminens absolut sista skoldag!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar