onsdag 23 december 2015

Midnatt råder...

...tyst det är i huset.
Förutom diskmaskinens surrande.
Nu är allt förberett för julfirande! Jag har precis tagit en dusch och väntar på att få höra Jussi Björling sjunga O helga natt. Fånigt kanhända, jag skulle kunna spela upp den på spotify när jag vill, men då blir det inte på riktigt! Det ska vara på radio klockan 00.00, då blir julen insjungen!!
Annars har jag minsann ändrat om i traditionerna här hemma, nästan så maken protesterat.
Jag bytte recept på julbrödet och på köttbullarna, jag gjorde helt nya sillsorter och la till en vegetarisk paj och en jansons frestelse. Och så brukar vi alltid smaka av julbordet dagen före julafton. Men i år bestämde jag att vi skulle äta lutfisk och dricka vin istället. Däremot tog vi varsin nattmacka för att provsmaka julskinkan.
Det gick bra och alla blev nöjda. Här har rimmats och pysslats hela kvällen, men nu sover resten av familjen. Granen är klädd och det doftar härligt i hela nedervåningen.
Det blir jul i år igen, jag är nöjd och glad!
God Jul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar