torsdag 10 december 2015

Konsertkväll


I år fick jag biljett till musikklassernas Luciakonsert. Ikväll cyklade jag ner i blåst och duggregn och bänkade mig i vår ståtliga Domkyrka för en dryg timme med skönsång och julstämning 100 %! Blir alltid lite nostalgisk också, var det inte alldeles nyss jag band lingonkransar och strök lucialinne och var på plats som förälder?!!
Även maken är på konsert. Istället för julbord valde personalen att gå ut och äta vanlig mat och istället gå på konsert på UKK. Christer Sjögren sjunger Frank Sinatra! Maken var måttligt road, men lät personalen bestämma. Blir spännande att höra vad han tyckte! Även Andreas Weisse och Christin Amparo är med och ingen av dom har ju en dålig pipa!

Imorgon bitti blir det Luciafirande på skolan. Även på barnbarnets dagis, dit jag gärna hade gått, men jag får lov att hålla mig på jobbet. Det är hektiskt så här i betygsättningstider!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar