söndag 13 december 2015

Inget är som förut – tack och lov!

Inget är som förut – tack och lov! - Uppsala - UNT.se

Tyckte det här kåseriet var riktigt bra skrivet! Läste det vid frukosten, när tredje ljuset i adventsstaken var tänt och maken och jag satt med varsin del av UNT och bläddrade, småpratade och åt.

Varenda julafton,  hela mitt liv, har jag alltid firat tillsammans med mina syskon med familjer. I år har vi bestämt oss för att stanna hemma med våra egna barn med familjer, och så ena sonhustruns föräldrar och syster. Vi har ju ett alldeles nytt litet barnbarn och så två små barnbarn till som inte heller är så gamla och så två hundar, så det kändes inte så enkelt att fara iväg till Västerås, där vi egentligen skulle vara.
Men idag bilade maken och jag till Västerås, för vi har bestämt att istället för julafton starta en tradition med adventsglögg och middag tillsammans. För umgås vill vi även om vi blir fler och fler och det blir svårare och svårare att få till det. Både tidsmässigt och platsmässigt. I år skulle vi varit 28 stycken som skulle firat julafton i Västerås.....

Men nu tar vi en dag i taget, och imorgon startar en ny arbetsvecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar