fredag 11 december 2015

Let it snow!



Jag har haft riktigt roligt ikväll!!
Och nuförtiden betyder inte det att jag nyss kommit hem från krogen efter en helkväll.....

Dagen var hektisk och extra lång, eftersom jag satt kvar till klockan halvsex och förberedde betygen. Som tur var fick vi en frist till att skriva in och definitivmarkera till måndag, annars hade jag nog suttit ytterligare någon timme. Men jag är en bra bit påväg och kunde cykla hem och brygga starkt kaffe innan jag tog en hundpromenad. För den här helgen är dotter med pojkvän till London, så jag har hundansvaret! Maken var på Studenternas och representerade Friluftfrämjandets skridskosektion under ett jippo. Han ringde och bad mig komma dit och hämta hem en julgran som han köpt. så det gjorde jag efter hundpromenaden.
Men sen började det roliga!
Jag gjorde iordning lite applikationer med strykjärn och symaskin. Efter middagen-som vi för övrigt åt framför "På spåret", när maken kommit hem, så satte jag igång att brodera text och snöflingor. I morgon ska jag sy ihop detta till en liten "korg" att fylla med godsaker, som gåbortspresent.
Tycker vi behöver lite "Let it Snow", så det blir lite julstämning utomhus!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar