lördag 5 december 2015

Nästan skendräktig


 "Vem är du?"

Vem är du som bor i mitt inre
Vem är du som jag känner så väl
Mitt barn - javisst
Men jag längtar att känna
Din personlighet och själ.

Vem är du som bökar och buffar
Vem är du som lever i magen min
Mitt barn - javisst
Men jag längtar att känna
Beröringen och doften som är bara din.

Vem är du som lever i mig
Mitt barn - javisst
Men jag längtar att visa
Hur mycket jag älskar dig.

~Monika Bergh~

Sonen skickade ett sms i morse. Sonhustrun hade varit vaken hela natten eftersom värkarbetet satt igång. Kunde vi vara beredda att hämta hunden om dom måste åka in på bb?!
Självklart kunde vi det!!

Jag var på massage och hos optikern. Jag mötte upp maken på stan för en del julklappsinköp. Jag bakade pepparkakor och saffransbröd.
Och hela dagen har jag varit på helspänn. Ryckt till så fort telefonen ringt eller plingat. Jag har riktigt känt hur jobbigt sonhustrun haft det med värkarbetet. Inte glömmer man den känslan. Jag gick många timmar med i alla fall tre av fyra barn!
Klockan 20 fick jag ett sms att dom nu är inskrivna på förlossningen, så jag gick och hämtade hunden. Och nu börjar väntans tider. HUR ska jag kunna sova??
Har bryggt en kopp te och provsmakar en pepparkaka. Ska ta en dusch. Kanske läsa lite, eller montera vantar! Kan ju inte bara sitta rakt upp och ner.

Här kommer bilder från baket;



Har sagt att dom måste ringa så fort något händer. Oavsett klockslag på dygnet!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar