lördag 12 december 2015

Julklappen till mig själv!



Lyssna och njut!!

Jag är uppfylld av en mysig eftermiddag/kväll med min syster, av vacker musik och av mitt möte med Ernst.....



Anledningen till mitt "nära möte" var ju helt krasst att jag köpte hans bok "Lyckan i det lilla" efter en konsert på Kulturhuset ikväll.  Nils Landgren med fantastiska musiker och sångare mixat med prat med hans barndomskamrat och vän Ernst Kirchsteiger.
Hade bokat biljetter redan i augusti och fick med mig syster, gick dit helt utan förväntningar och bjöds på en underbar julkonsert. Det Nils gör med sin trombon, borde inte kunna gå att göra!!

Vi tog tåget till Stockholm redan kl 15 och började vår lilla utflykt med att trängas på Gamla Stans julmarknad. Hög julfaktor vad gäller ljud, syn och doft!
Sen promenerade vi mot Kungsholmen, jag hade planerat ett återbesök på den lilla franska krogen Bergamotte, som jag besökte för ett par veckor sedan. Tyvärr öppnade dom inte förrän halvsex och vi var där kl fem, så det fick bli en krog tvärs över gatan, Mäster Anders, där vi åt en perfekt träkolsgrillad ryggbiff och delade på en flaska vin innan det var dags att bege sig till Kulturhuset.

Tänk så upplyft man blir av god mat, trevligt umgänge, bra musik och kultur!
Titeln på boken passar mig, jag tror att Ernst och jag är själsfränder!
Det här blir julklappen till mig själv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar