fredag 4 december 2015

Barbro-dagen

Jag har kokat upp sirap, socker och kryddor och sitter och väntar på att det ska svalna så att jag kan blanda i vetemjöl och bikarbonat. I morgon eftermiddag ska här bakas pepparkakor!!

Under tiden tänker jag tillbaka på mitt sista dygn med brodöserna på Västerbergs folkhögskola.
Nu har jag gått ett år på distanskursen i broderi. Jag har fått massor av inspiration, massor av tips, träffat nya vänner och hittat en ny last; broderilasten! Visst har jag broderat tidigare, men inte på det här sättet. En del nya stygn men framförallt massor av nya infallsvinklar på hur man kan göra!

Vi avslutade idag med att se en utställning om 50- och 60-talsbroderi på Länsmuséet i Gävle.

 
Innan den utställningen, hann vi också beskåda den berömda julbocken i Gävle. Än så länge i sin fulla prakt. Varför har man kommit på att elda ner den år efter år?

Den funderingen får avsluta denna dag, då jag också haft namnsdag!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar