fredag 18 december 2015

Flashback!

Hämtade barnbarnet Eric på dagis efter jobbet idag. Vi cyklade först till biblioteket och lånade hem lite nya böcker. Han var bara intresserad av böcker med bilar eller grävskopor i! Sen hem och leka! Flera gånger fick jag lov att nypa mig i armen. Dom har nämligen klippt av babylockarna vilket gjorde att Eric förvandlades till sin pappa Johan som barn. Så otroligt lika. När jag satt där och lekte med duplo och bilar, spelade piano och sjöng eller bakade med playdo och tittade upp på Eric, så blev jag Barbro 30 år som var hemma och barnledig med Johan. Nästan lite läskigt! Hur kunde några lockar göra så mycket?!

En skön känsla ikväll! Alla lektioner för höstterminen avklarade, bara en liten julavslutning på måndag förmiddag, men i princip är jag nu ledig 2 1/2 vecka! Hurra!!

Väntar in en tvätt som ska hängas och ett par limpor som ska tas ur ugnen, men strax ska jag ta ett varmbad och njuta med en bok innan sovdags. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar