torsdag 17 december 2015

Ingen julstress

Det blev sent ikväll igen!
Vi hade julbords-sittning på jobbet och när jag kom hem var jag tvungen att fixa några saker till imorgon innan jag fick sätta mig framför TV 4 Play och titta på sista avsnittet av Jul med Ernst.

När jag nu tittade på klockan och konstaterade att den snart är midnatt, insåg jag att om exakt en vecka är julafton i princip redan överstökad!!

Så all den där julstressen som det pratas och skrivs så mycket om är väl som värst i detta nu!?
Själv känner jag ingen stress, det är ju den här tiden före jul som nästan är mysigast. Jag skriver listor, betar av en sak i taget och stortrivs!
Stress eller Hets, eller vad man ska kalla det, brukar jag mer känna på själva julafton, för att man vill hinna göra så mycket på just den dagen. Den är så otroligt intensiv och går så fort förbi att det brukar kännas konstigt tomt och lite vemodigt så här dags om en vecka!

Men nu njuter jag, och kanske än mer i morgon eftermiddag när sista lektionerna för terminen har avklarats!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar