onsdag 9 december 2015

Artistic Trading Card

 
Ikväll gjorde jag min allra sista hemuppgift för Broderikursens räkning.
Ett ATC-kort,  Artistic Trading Card. Ett kort i storlek som ungarnas fotbolls- eller hockeybilder. Man broderar utifrån ett tema, samlar eller byter med varann. Vår broderigrupp bestämde att göra varsitt kort och skicka till skolans samlarpärm. Temat skulle vara 50-60-talsbroderi, det var ju också temat för utställningen på Länsmuséet i Gävle, som vi avslutade vårt broderiår med.
Nu har jag lagt mitt lilla kort i ett frankerat kuvert, adresserat till Västerbergs folkhögskola i Storvik.
Lite sorgligt och tomt känns det allt. Jag har verkligen haft stort utbyte av detta broderiår.
Men nu får jag se till att utmana mig själv med nya broderiprojekt.
Har redan flera idéer.
Nu avslutar jag den här onsdagen med en kopp rött glöggte och en pepparkaka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar