onsdag 23 december 2015

Kort dag, fast lång...


Det här satte vi igång med ikväll!
Så länge sedan vi lade pussel, en sysselsättning som är lite småtrevlig, särskilt i juletider, och nu lånade jag ett 1500-bitars av min syster. Problemet är bara att vi inte har något bra ställe att ha det på. Det måste flyttas när vi ska äta, och på själva julafton när vi blir många, så vet jag inte riktigt var vi ska ha det. Men det får lösa sig. Äldsta dottern och jag ägnade en bra stund av kvällen åt att vända bitar och sortera och diskutera huruvida det är fusk eller ej, att ha locket med bilden framme, medan man pusslar?!!

Hon kom hem idag, äldsta dottern. Den yngsta och jag hämtade upp vid tåget. Och nu ikväll korkade vi upp lite bubbel och smaskade räkor för att fira! Passade på att skåla för att årets kortaste dag snart är till ända, och vi går mot ljusare tider.

Kort dag-fast lång. Jag har varit på massage, julstädat huset, rullat köttbullar, lagt in sill, satt julbröd, tvättat mm.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar