lördag 4 oktober 2014

Utmattad!

Idag har maken och jag farit runt och tittat på kök i fyra timmar. Det finns hur många olika varianter och lösningar som helst. Tur nog så har vi i alla fall rätt så lika smak, så vi har hittat en stil som vi är överens om. Men sen kommer det till att få in så mycket som möjligt i vårt lilla kök. Vi har vridit och vänt på ritning, mått och olika lösningar. Som det ser ut nu har vi lyckats få till 40 cm mer arbetsyta än tidigare. Det blir dock på bekostnad av att vi får en pelare med både kyl och frys. Räcker det till?
Jag har sett så mycket snyggt och praktiskt, men allt är för bra mycket större kök än vårt.
Man blir alldeles utmattad av detta!

 
Men jag fick till min höstkrans av lönnlöv!

 
Och jag fick upprensat och fixat i trädgården på framsidan.

 
Och maken började snickra på barngrindar till trappen. Vårt lilla barnbarn har börjat krypa och imorgon kommer dom hit på middag, så då ska huset vara säkrat!
 
Nu avslutar jag kvällen med en långfilm och färdigställer samtidigt min stickade sjal!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar