onsdag 22 oktober 2014

Pyntad vovve

 
                                       Här var det mera Halloween!!

Sådär, nu är lilla vovven redo för bus eller godis också!!

Nyss vände jag ut och in på min byrå med gamla tyger, jag skulle leta efter ett speciellt tyg.
Jag säger gamla tyger, för det nyaste jag har är två år gammalt. Det jag köpt senare har jag faktiskt sytt upp. Man blir förståndigare med åren! Förr kunde jag köpa på mig garn, tyg, sybehör osv bara för att jag tyckte det var fint! Många tyger i mina tre lådor är  tygprover från min kära syster. När hon var heltidsarbetande som inredningsarkitekt, fick jag tygprover som gått ut från försäljning eller andra inrednings- eller gardintyger som blivit felbeställda. Jag har sytt upp mycket, men en hel del finns kvar. I en av de tre byrålådorna finns gamla kläder som jag inte kan skiljas ifrån utan har en tanke på att kanske kunna sy om någon gång, eller i alla fall använda tyget till något annat.

Jag fann tyget jag letade efter, det ska ingå i en av mina läxor till Ull-akademin. Återkommer med foto när det är klart.

Men inget mer arbete ikväll, några kapitel ur min bok och sen skönhetssömnen!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar