onsdag 15 oktober 2014

Dofter

Hösten har en speciell doft! Tänkte på det under min stavgångspromenad imorse.
Det är förmultnade löv, det är övermogen fallfrukt som börjat ruttna, det är luften som är klar och annorlunda, det är frän hästgödsel som sticker i näsan och det är röklukt från någon som eldar i sin trädgård.
Det blir sinnliga morgonvandringar. Frågan är bara hur länge jag kan hålla på, dels blir det mörkare och mörkare ute och dels börjar det bli väldigt slipprigt och halt av löv och lera.
 
Efter arbetsdagens slut klockan 17 cyklade jag till Friskis & Svettis och skivstångspass. Hade med handduk och tvål och duschade för ovanlighetens skull där eftersom det var dags för syjuntan att träffas i kväll.
Kom hem strax före 23, maken sov redan och jag satte mig och gick igenom alla foton från vår resa till Irland i somras. Håller på att förbereda en födelsedagspresent. 
Den här bilden bjuder jag på;
 
 
Här kommer jag ihåg att det luktade tång, salt hav och gammal fisk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar