måndag 27 oktober 2014

Love, peace and understanding




Här är hon, min lilla rastafari-tant! Ikväll sydde jag klart hennes kropp, virkade hennes mössa och fixade örhängen.

Jag behövde någonting att pyssla med när äldsta dottern skulle åka tillbaka till Göteborg! Plötsligt blev det så tomt i huset. Saknar hennes pianoklink, hennes pärlande skratt, t om hennes brakfisar i tv-soffan!!
Men som hon själv sa när hon kramades hej-då; -Det känns inte så jättejobbigt att åka, för vi ses ju på torsdag.
För så är det, på torsdag ska vi bila till Göteborg. Från början var tanken att hon skulle kunna stanna hemma och följa med oss i bilen tillbaka, men så kallade skolarbete, och hon fick boka tågbiljett redan till ikväll.
Men jag har ju ändå en dotter kvar här hemma och som bonus hennes lilla vovve. Det är jag så glad för.
Och nu ska rastafari-tanten och jag gå och knyta oss.
Love, Peace and understanding på er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar