tisdag 28 oktober 2014

På fel plats i livet?!

Vissa dagar kan jag faktiskt undra varför jag befinner mig där jag gör!
Som idag t ex.
Vi har haft studiedag och på förmiddagen handlade det om IT i undervisningen. Vi skulle välja tre olika föreläsningar. Jag gick först på en föreläsning om att använda sig av You Tube, därefter om att göra tankekartor i något som hette Crianza och tillslut valde jag en om att göra film tillsammans med elever. Direkt efter lunch jobbade vi med att utvärdera projektet "kollegialt lärande" och sedan hade vi information om en s k inläsningstjänst som skolan köpt in.
 
Borde jag välja att vara tacksam över att ha ett arbete att gå till? Ett arbete som ger mig chans att lära mig saker som jag inte valt själv? Tänka att jag får utmaningar att ta i tu med som jag väljer att tänka på som utvecklande och positiva?
 
Jag måste erkänna att mina tankar verkligen inte gick så idag.
 
Borde det inte finnas en plats för mig där jag får utveckla sådant som jag väljer själv?
En plats där jag känner att jag verkligen befinner mig där jag vill vara??
En plats för skapande och kreativitet.
En plats där harmoni råder.
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar