fredag 3 oktober 2014

Hur ska det här gå ihop?

Så mycket roligt det finns att göra! Måtte helgen som kommer, räcka länge!
Jag har just doppat pressade lönnlöv i paraffin. Dom blir blanka och fina och håller färg och form och är jättevackra att ha som bordsdekoration.
Imorgon ska jag ta och göra en krans av lönnlöv att hänga på dörren. Lönnarna i gränden har släppt massvis av löv och det ligger drivor med vackert färgade löv på gräsmattan.
Så har jag mitt ullprojekt som jag så gärna vill sätta igång med under helgen.
Och så är det den där sjalen som jag vill göra färdigt och blocka för att sen gå och köpa mer garn och sticka fler sjalar, tänker på julklappar.
Skulle ju varpa lingarn och dra på en väv också.
Och så var det alla äpplen som jag skulle kärna ur och skära i tunna skivor för att torka.
På köksbordet ligger tidningsuppslag och bilder på olika kök, imorgon ska maken och jag ut och besöka olika firmor för att få inspiration och uppslag inför kommande köksrenovering.
Och massagedags är det imorgon.
Och på söndag ska jag ordna en liten middagsbjudning.
Gräset behöver också klippas, och frostskadade växter röjas bort.
Osv, osv, osv.........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar