torsdag 2 oktober 2014

Min läxa

Mellan gångerna på Ullakademin får vi läxor som ska göras och presenteras via folkbildningsnätet med bild och text.
Den första läxan har jag gjort färdigt och lämnat in. vi skulle göra något av en tovad platta i en speciell storlek. Allt skulle användas och så skulle den få en "bild" av något slag.
Jag provade först på en liten restbit att torrtova på ull format som löv, och så våttova stjälkar att ha som knytband. När jag såg att det gick bra, klippte jag och vek min stora platta till en ask och torrtovade på eklöv med stjälkar. I asken ska jag förvara mina ullbroderigarner.

Nästa läxa, är att välja en dikt och så göra en bild utifrån den.
Jag läser gärna dikter och har flera favoriter, så jag fick en massa idéer i huvudet meddetsamma. Dock har jag ett sätt jag vill prova att jobba på, så när jag bestämde mig för det fick jag istället "gå bakvägen"! Jag googlade på "tankeord" utifrån min idé och hittade tillslut en kort liten dikt som kommer att passa bra till motivet.

It´s like yin and yang
It´s like the night and day
-opposite sisters

Nu återstår bara att sätta igång med projektet. Jag har två veckor på mig!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar