söndag 12 oktober 2014

Helg-resumé

Så är det söndagkväll igen. Mörkt och regnigt, riktigt oktoberrusk.
Idag har jag höstklippt och grävt i trädgården, passade på medan samfällighetsföreningen hade containrar på plats efter den gemensamma städdagen igår.

Igår ja! Efter städdagen cyklade maken och jag ner till stationen och tog tåget till Stockholm. Där flanerade vi i sakta mak via Kungsträdgården, utmed slottskajen, över Slussen och bort till Fotografiska museét.  Det var höstsalong, Magnus Wennman, Joyce Tenneson och Anders Petersen. Många foton kändes så dystra och visade mest misär tyckte både maken och jag. Vi konstaterade att publiken var förhållandevis ung, och det var mycket folk, kö för att komma in!
Efter det besöket åt vi mat på Hermans vegetariska, på Fjällgatan, alldeles ovanför Fotografiska,  med hänförande utsikt över vattnet. Passade bra med vegetarisk mat eftersom jag fortfarande detoxar. Asiatisk buffé bjöds det. Det var det så otroligt mycket folk och trångt, trots att vi åt redan 15.30!



Vi fortsatte vår vandring på bakgator på söder och via gamla stan till Stadsteatern och Klarascenen dit vi köpt biljetter till föreställningen Karl Gerhard.


I rollen som Karl Gerhard var Rickard Wolf som gjuten. Det var riktigt bra rakt igenom, Fantastiskt skådespeleri,  många kända namn och duktiga musiker, pjäsen innehöll en hel del av Karl Gerhards kupletter. Men framförallt fick man en bra inblick i hans liv och tidsandan.
Vi fick smyga ut under sista applådskaran-publiken stod upp och applåderade så det gick bra-för att sen hasta iväg till tåget mot Uppsala.

Jag var helt slut när jag kom hem och stupade isäng!
Och det ska jag faktiskt göra nu med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar