tisdag 15 april 2014

Vita tisdagen

Tänkte först att det var omöjligt att associera till vitt.
Vitt som oskulden?? Inte direkt passande på en 55-årig kvinna med fyra vuxna barn och lång livserfarenhet.
Vitt som i utan alkohol??  Kunde gått om jag inte skulle haft en skvätt vitt vin i jordärtskockssoppan jag lagade till middag. Det är ju så gott och trevligt att smutta på lite vin medan man står i köket o pysslar.

Men små vita moln var det på himlen när jag stavgick i morse.

En stor klick vit zinkpasta smetade jag över mina herpesblåsor som jag fick av solen i går. Och så la jag mig i solen i dag också. Med ljudbok och kaffe.

Två vita linneblusar ingick i sommargarderoben, som jag släpade ner från vinden och hängde ut på vädring på eftermiddagen.

Och vit, fluffig grädde bredde jag på semlorna som vi åt efter soppan ikväll.

Jag virkade också med vitt bomullsgarn på små studenter.

Övrigt handarbete idag;  sytt in kostymbyxor och lagat trasig jeansrumpa till äldste sonen.
Spunnit en snutt garn och färdigställt ägg-skålen jag tovade på ullakademin.
 
 
Sytt ihop en annan liten påskbytta att ta med som "gåbortsgåva" fylld med diverse saker.
 
 
Och innan jag kryper till sängs ska jag färdigställa två grytlappar som jag också knåpat med under dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar