måndag 7 april 2014

Förkylt!

I fredags morse vaknade jag med förkylning. Det gick ju inte an när jag hade min ullhelg framför mig! Jag proppade i mig färskpressad citron, riven färsk ingefära och hett vatten på det. Jag tog Alvedon, halstabletter och nässpray.
Jag överlevde helgen, med pappersnäsdukarna i högsta hugg och en ny Alvedon var tredje timme. Tyckte ändå jag kände mig piggare igår och det gick bra att bila de 40 milen hem.
I morse vaknade jag med ett huvud som sprängvärkte och näsborrarna fyllda med herpesblåsor.
Men hade jag nu varit borta och roat mig i dagarna två så gick det ju inte an att stanna hemma från jobbet, så jag trampade iväg.
Det gick hyfsat bra i två lektioner men så hade vi ämneskonferens mitt på dagen och skulle äska pengar till nästa läsår och då kände jag att det inte skulle funka med fyra lektioner till och så betygskonferens på det.
Jag cyklade hem och stupade i säng och sträcksov i två timmar.
Eftermiddagen och kvällen har varit rätt seg, huvudvärken sitter i och jag tänker stanna hemma i morgon också.
Nu blir det en kopp te och så lite slötitta på tv innan sängen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar