onsdag 2 april 2014

Du kör som en biltjuv...

... fick jag höra ikväll, på hemväg med syjuntegänget. Vi hade varit borta i Årsta där en av oss bor, resten bor på "min" sida av stan.
Jag gasar på när jag kör bil, vill komma upp i hastighet snabbt, inte ligga och såsa. Den här stan känner jag också väl och det är inga problem att köra på när man hittar.
Även maken fällde, för ett bra tag sedan, en kommentar om min bilkörning . Han menade att jag inte är lika timid och tillbakadragen när jag sitter bakom ratten som jag är i andra delar av livet.

Hrm, jag väljer att tänka att det säjer mer om dom som åker med mig än om min bilkörning.

Fast jag erkänner att jag kan vara ganska grinig mot andra trafikanter som jag tycker inte kör på ett bra sätt, jag gormar och svär högt. T ex om dom låter bli att använda blinkers, vilket tyvärr är väldigt vanligt förekommande. Eller om jag stannar vid ett övergångsställe för att släppa över någon och så ser jag hur dom medvetet går riktigt sakta och kanske pratar i mobiltelefon utan minsta notis om att jag väntar på att få köra.

Hrm, kan det vara så att DET säjer mer om mig än om hur andra uppför sig??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar